Monday, March 8, 2010

terima kasih saudara...

Posted by CHIp chIP buCkS at 11:58 AM

Assalamualaikum w.b.t

Aku kembali mencoret setelah sekian lama aku meninggalkannya.. ceh wah.. puitis n dramatis...
By the way blik pada cerita yang nak aku kongsikan bersama kepada semua adalah berkenaan satu kisah yang bagi sungguh menarik.. orang kata kalau dah rezeki yg Allah bagi takkan kemana dan walau macamna cara sekalipun pasti akan ada jalan yang Allah pasti bantu...

hari ini adalah hari pertama bg batch sem 3 menjalankan PBS di kg masing-masing. termasuk seorang adk juniour yg comel nie.. hmm aku xpasti la adk yg mana satu.. tp melalui cerita yang telah diceritakan pada aku memang malang nasib adk nie... tp Allah ada utk bantu die.. dengan kuasa ALLAH yg maha besar ditakdirkan seorang saudara lelaki nie datang membantu juniour nie....

hmmm, sewaktu dalam perjalanan pulang ke kg halaman aku difahamkan bahawa beg adk ni dah terjatuh di lebuhraya karak.. pintu bas yg mereka naiki terbukak tanpa sengaja dan menyebabkan dua buah beg tercampak keluar di ats jalan raya. dengan apa yg telah diceritakan pd aku di dalam beg tersebut terlalu byk brg yang berharga dan mahal bg taraf aku yg masih bergelar student.. aku faham perasaan adk tu mst di hatinya berasa gelisah, sedih, gundah-gulana, geram, redha dna mcm2 lg perasaan yg bercampur baur... mungkin diwaktu adk tue kehilangan brg tersebut, adk tue sentiasa berdoa meminta pertolongan dr Allah agar dibukakan jalan utk dirinya menemui semula beg tersebut...

dan akhirnya aku percya Allah mendengar rintihan itu, dan atas takdirnya salah seorang kwn kelas aku faezah membaca sebuah blog seorang cikgu yang telah menjumpai beg adk nie. cikgu yang telah menjumpai beg adk nie telah menyebarkan berita mengenai kehilangan beg itu di lebuhraya dan kebtulan wkt tu faezah membaca blog cikgu tersebut...

betapa ALLAH tu maha merancang dna maha menentukan..betul pembaca... aku hope ak tue dh tenang dna x sedih lg dan mudah-mudahan cikgu yang membantu tersebut diberikan balasan yang baik dr ALLAH...amiiiiiiinnnn..... mari semua pembaca kita aminkan..

0 comments:

Post a Comment

 

NUR SYAFAWATI BT ABDUL HALIM Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare