Tuesday, August 25, 2009

bina insan guru- program khidmat masyarakat (anak angkat)

Posted by CHIp chIP buCkS at 11:48 AM






assalamualaikum w.b.t

Pada 17 hb Ogos sehingga 19 hb Ogos 2009 aku mengikuti program big yang diadakan di homestay kampung parit penghulu.. langkah bermula pada pukul 8.00 pagi. aku melangkah malas sebab bagi aku, aku x rase mcm menArik dan seronok... tapi aku masih menunggu sama ada program ini memberikan keseronokan atau pun tidak. detik terus berjalan dan sehingga lah aku berada di dalam bas. aku mengharapkan perjalanan mengambil masa yang lama walaupun aku tau hakikatnya masa perjalanan mengambil masa kurang dari 30 minit. waaaaa..... aku x pernah rase x bersemangat seperti ini.. tapi x per, aku masih menunggu saat yang menberi kesan kepada hidup ku... aku cube untuk mengawal emosi tidak bes dalam diri aku.. xper la.. sampai-sampai jer terus mendirikan khemah, dan alhamdulillah kemahiran mendirikan khemah tue msh ader dalam diri setiap orang dalam ahli khemah aku.. dan ini satu advantage, sekurang-kurang nye masa x trbuang mcm tue jerk.. hbs buat keje aku ngn member khemah aku dok lepak2 smbil2 tue tolong grup len yang x siap lg... detik terus berlalu sehingga la ke program sebelah petang iaitu " SEPETANG BERSAMA DENGAN PENDUDUK KG PARIT PENGHULU DAN PENYERAHAN ANAK ANGKAT"

group aku bersama dgn noi, ajan, tiey ngan norm.. jd kami diserahkan kepada keluarga angkat kami petang tue.. bila kami diserahkan tue aku dapat rase yg mak angkat aku nie macam garang jerk. tp x per.. mungkin itu hanya tafsiran pada kasar aku jer.. xper la.. hari diteruskan dan akhirnya aku sampai gak ke rumah mak angkat aku.. die mmg seorang yg sgt rajin pada pandangan aku.. rumahnya kemas.. susun atur brg sistematik dan buatkan aku terpegun...


....... byk sgt persiapan yg dibuat untuk kami.. dan hanya untuk kami...






0 comments:

Post a Comment

 

NUR SYAFAWATI BT ABDUL HALIM Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare