Wednesday, August 26, 2009

cuak x bertempat..

Posted by CHIp chIP buCkS at 9:24 PM
assalamualaikum w.b.t...

...... sekali lg aku mencoret... bukan pe mengisi mase terluang... hari ini 5 Ramadhan bersamaan dgn 26 Ogos... alhamdulillah... pg tadi aku ke mktb dgn satu hasrat yg aku nak setel kan semua keje2 aku sebelum aku menjalani PBS lepas cuti nie... keje yg perlu aku selesaikan ialah seperti kertas kerja dan permohonan kebajikan kepada pengarah.. bermaksud aku perlu membuat temu janji dan berbincang dgn pengarah..berderau darah... hehehe...teringatkan muka pengarah kampus aku yg menggambarkan personaliti beliau yg sgt tegas dan berkarisma.. x pela, kaki terus melangkah... masuk ke blik pengarah dan berjumpa dgn p.a pengarah....

jantung mcm nak lari tglkan jasad aku disebabkan terlalu laju dan pantas berdegup... hehehe...

aku:mf kak, puan pengarah ader tak? ( santun menyusun kater...)
p.a: ader... tp die tgh meting... naper??
aku: ( psiko tol la akak nie.... x perla .. letih pose kot.. kui3)
sy sebenarnye nak jumpa pengarah dan berbincang mengenai dewan makan asrama..


akak p.a mengangguk tanda faham dgn tujuan dan hajat aku pada waktu tu... agaknya, jwapan aku td dah menggambarkan siapa aku dan knp perlu aku yg berjumpa dgn pengarah... die dgn tidak membuang masa terus masuk ke blik pengarah sesudah mesyuarat selesai.... jantung aku kembali berdegup pntas... hehehe...


pengarah : silakan...

sapaan tersebut membuat kan aku terkejut dr lamunan... pengarah yg pgl aku... ahhhh.... malu......

perbincangan terus dibuat.... dan alhamdulillah segalanya berjalan lancar... segala permohonan yg aku kemukakan diterima.... keje aku selesai untuk hari ini....



MORAL OF THE STORY:

1) jgan gelabah x tentu pasal
2) segala tindakan yg dibuat perlu difikirkan positif dan negatif nye...
3) percaya dan yakin pada diri
4) peka ngn persekitaran
5) senyum sntiasa..

0 comments:

Post a Comment

 

NUR SYAFAWATI BT ABDUL HALIM Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Online Shop Vector by Artshare